Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Michel Eijsden - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Michel Eijsden - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Door: MvE

Blijf op de hoogte en volg Michel

09 Maart 2015 | Thailand, Sukhothai

Vandaang hebben we onze reis vervolgd richting noorden, het indrukwekkendste wat we bezocht hebben is het boedhistisch klooster van Tham Krabok waar de Thudong monnikken mensen laten afkikken van drugs olcohol en andere verslavingen. Na uitleg van een monnik die zelf dit hele proces heeft gevolgd en vervolgens drie jonge mannen welke momenteel met proces bezig waren kregen we een rondleiding over het gehele complex. Hierna volgt een ritueel welke alle verslaafden moeten ondergaan gedurende een bepaalde periode moeten ze drie maal per dag een kruiden drank drinken waarna plus minus 10 liter water, hierna wordt er overgeven zodat het lichaam gereinigd wordt. Na deze periode moet men aangeven dat men van de verslaving afwil en wordt de behandeling voorgezet uit eigen wil met meditatie, werken en andere beproevingen. Na een maand kunnen er veel weg of men blijft om de therapie te verlengen en in het klooster te blijven, sommigen worden zelfs monnik. Er komen Thaise mensen maar ook veel westerlingen.Er is een grote kans van slagen dat mensen afkikken in een bepaalde tijd. Dit alles was zeer indrukwekkend en was een serieus onderdeel in onze reis.

Na dit zwaar onderwerp laat ik het er voor vandaag maar bij, groeten,

Michel