Nan Yellow Leaf People of Mabri - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Michel Eijsden - WaarBenJij.nu Nan Yellow Leaf People of Mabri - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Michel Eijsden - WaarBenJij.nu

Nan Yellow Leaf People of Mabri

Door: MvE

Blijf op de hoogte en volg Michel

11 Maart 2015 | Thailand, Sukhothai

Vandaag hebben we een avondtuurlijke tocht gemaakt door de jungle naar een rondtrekkend bergvolk welk daar nog zeer primitief leeft.
Eerst zijn we op de plaatselijke markt goederen gaan kopen om mee te nemen, rijst, groenten, sojamelk enz. Daarna kon de tocht beginnen, eerst met een pick-up drie kwartier rijden waarna we onder begeleiding van een boswachter moesten gaan lopen door de dichte jungle om het bergvolk te bereiken. Gebruikelijk is dat er ook een varken wordt meegenomen, dit was echter al de vorige dag door de boswachter ter plekke bezorgd. Deze mensen worden alleen bezocht door onze reisorganisatie en is dus geen algemene "touristische atractie". Het Yellow Leaf People of Mabri zijn een rondtrekkende volk welke zich niet constant op een plek bevindt.
Aangekomen op de plek ontmoeten we mensen welke onder bladeren van bananen bomen wonen en er zeer primitief uitzien, ook is er geen direct kontakt een geen enkele reactie zoals begroetingen of andere herkenbare uitingen. Ze bezigen een zangerig taalte wat zelfs de Thaise begeleiders niet verstaan. Het varkentje is inderdaad aanwezig en zal te plekke geslacht worden, waar we dan ook getuige van zijn, het wordt schoongebrand op een vuur en vervolgens verder geslacht. Alle onderdelen worden gebruikt en opgeslagen in dikke holle bamboe stammen, voor zover dat mogelijk is.
Van dit alles konden we vrij foto's maken waar ze eveneens niet op reageerden. Het is niet te bevatten dat er in deze wereld nog mensen op deze manier leven, geen enkele ontwikkeling, alleen maar proberen te overleven.
Na enige tijd aanwezig te zijn geweest gaan weer weer terug door de jungle en met de pick-ups naar de "beschaafde wereld"

Ik voeg wat foto's bij, al bespaar ik jullie de heftige foto's deze misschien voor een later tijdstip.

Foto's ; Markt-pickups-tocht-bergvolk.

Michel

• 11 Maart 2015 - 17:23

Marie-Jeanne:

Dit is een indrukwekkende reis.
    Het is inderdaad niet te bevatten dat mensen zo leven.
    Ook mooie foto's van Eric.
    Groetjes.

• 11 Maart 2015 - 19:22

Willy En Corrie:

Wat 'n avonturen. Deze reis zal wel weer een schat aan verhalen opleveren. Onze wereld heeft veel verschillende kostgangers.
    Groetjes ook aan Aimee en Eric.

• 12 Maart 2015 - 10:03

Lenie Bernards:

Wat hebbe veur ut toch good.

groetjes Lenie